Cumartesi, Şubat 02, 2013

Oz (TV Series 1997–2003) - A Game Of Checkers





 -10 yaşım bitmek üzereydi, doğum günümden birkaç gün öncesiydi ve bu yüzden çok heyecanlıydım fakat
hapiste ayaklanma vardı.Ve dört gün sürdü.Ama sonra Vali 2500 kişilik bir birlik gönderdi, eyalet askerleri, içeriye girip hapishaneyi almak için.
Başardılar, hareket eden her şeyi vurarak.Gözyaşı bombasının dumanları dağıldığında 31 mahkûm ve dokuz rehine ölmüştü.

-Attica.

-Üç arkadaşımın babası vurulmuştu.Doğum günü partisi yerine, ailemle beraber anma törenine gittim.
Tüm bunların sebebi bu mu?

-Emerald City senin doğum günü hediyen mi?

-Bak..."Em City"i kurdum çünkü daha iyi bir dünya istiyordum sizin için...Hepiniz için.Şu anda kayıtsızlığın
kıyısındayız.Felaketin eşiğindeyiz.Şimdi el ele tutuşup aşağıya atlamadan önce bir şans daha istiyorum.

-Bunu ben veremem.

-Evet öyle!

-Hayır değil! Çünkü en iyi hapishane bile yeterince iyi değil! Bir kez daha deneyeceğim McManus.Sana Oz'dakilerin masum olduklarını söylemiyorum.
Burada bulunma sebeplerinin işledikleri suçlar olmadığını söylüyorum, derilerinin rengi yüzünden buradalar! Eğitimsizlikten, fakir olduklarından dolayı buradalar! Bu ayaklanma sigaranın serbest kalması, eş ziyareti yüzünden değil.Hapishane hayatı yüzünden de değil.
Toplumun sorumluluk alması için.
Bütün berbat adalet sistemi yüzünden!
Daha fazla hapishaneye ihtiyacımız yok, daha büyüğüne, daha iyisine.
Daha iyi bir adalete ihtiyacımız var.
Şimdi bunun için ne yapabilirsin?

-Eğer bunu çözemezsek, sen ve ben, çok yakında insanlar ölecekler.Sen de ölebilirsin.

-Hayatımı feda etmeye hazırım...
Değişim için.Attica'da olmuş olan ölümler değişime sebep oldu, gerçek reformlar getirdi.Ama küçük kasabanızdaki herkes bunları unuttu.
Bu ülkeyi yeniden uyandırmanın zamanı geldi.

-Said, konuşmamız lazım.Sen burayı kurtarmak istiyorsun, değil mi?

-Ve ben yok etmek istiyorum,

-Tüm riya tuğlaları yıkılana kadar.